Omni Channel Pazarlamanın Önemi ve Faydaları

28 Mart 2021

Yeni teknoloji ve günümüz pazarlama ortamında stratejilerin evrimi, pazarlamacıların aşina olması gereken yeni bir terminoloji dalgası getiriyor. Bunlardan bir tanesi de omnichannel kavramıdır. Omnichannel, müşteri deneyimini iyileştirmek ve olası tüm kanallar ve temas noktalarında daha iyi ilişkiler sağlamak için kullanılan bir çapraz kanal içerik stratejisidir. Buna geleneksel ve dijital kanallar, satış noktası, fiziksel ve çevrimiçi deneyimler dahildir. Omnichannel, müşteriye entegre bir alışveriş deneyimi sağlayan çok kanallı satış yaklaşımını ifade eder. Her kanal, birleşik bir deneyim oluşturmak için birlikte çalışır. Müşteri bir masaüstü veya mobil cihazdan, telefonla veya gerçek mekanda faaliyet gösteren bir mağazadan çevrimiçi alışveriş yapabilir ve deneyim sorunsuz olacaktır.

Omnichannel pazarlama örnekleri şunları içerir:

· Mağazada alışveriş yaparken bir satış veya promosyonla ilgili SMS mesajı alan müşteri

· Alışveriş sepeti terk e-postası alan bir müşteri

· Alışveriş sepetini terk eden ürünler için yeniden hedefleme reklamları alan bir müşteri

Omnichannel Pazarlamanın Faydaları

Başarılı bir omnichannel pazarlama stratejisi, kuruluşunuzun aşağıdaki faydaları gerçekleştirmesine yardımcı olabilir:

1. Müşteri Bağlılığını Artırın

Müşteriler değer verdikleri ve güvendikleri markalardan satın alırlar. Omnichannel pazarlama çabaları, tüm platformlarda tutarlı bir deneyim sağlar ve her hedef kitle üyesi için kişiselleştirilmiş bir deneyim sunar. Bu tür bir yaklaşım, genel müşteri deneyimini iyileştirir ve artan müşteri sadakati ve elde tutulmasına yol açar.

2. Marka Hatırlanmasını İyileştirin

Omnichannel pazarlamanın kanallar arası tutarlılığa verdiği önem, müşterilerinizin markanızı platformlar ve cihazlar arasında aynı şekilde görmesini sağlar. Bu tutarlılık, müşterileriniz için marka hatırlamayı güçlendirmeye yardımcı olur. Güçlü bir marka hatırlama duygusu, müşteri tabanınızda satın alma olasılığını artıracaktır.

3. Gelirdeki Artışları Gerçekleştirin

Çok kanallı stratejiler müşteri sadakatini artırır, marka hatırlanabilirliğini güçlendirir ve tekrarlanan satın alımları teşvik eder. Bu çabalar, markaların içerik kişiselleştirme ve ağızdan ağza pazarlama yoluyla müşterileri elinde tutmasına ve yeni müşteriler çekmesine yardımcı olur. Daha fazla potansiyel müşteri ile daha fazla iş ve tabii ki daha fazla gelir elde edilebilmesi mümkün hale gelir.


Omni Channel Pazarlamanın Önemi ve Faydaları was originally published in SyconX on Medium, where people are continuing the conversation by highlighting and responding to this story.